Vad vi vet och inte vet angående bröllopet :-)

Jag har märkt att jag har många nya läsare på bloggen,en del från olika bröllopsforum så jag tänkte göra en liten sammanfattning av vår bröllopshistoria. Varning för att det troligtvis kommer bli ett långt inlägg!
Ok here we go :-)


157735-798

Frieri
Det har väl egentligen inte varit något riktigt frieri. Vi förlovade oss nyårsafton 1995 och har väl pratat om bröllop de senaste fem åren,men med två barn och hus så har vi valt att lägga pengarna på andra saker än ett bröllop. Jag har alltid sagt att gifter jag mig inte innan jag är 30 år så kan det lika gärna va...fråga mig inte varför jag har bara känt så. Både Peter och jag blir ju 30 i år så det är ju sista chansen i år,vilket min kära svärmor också insåg. I 30-års present fick vi åka på en överrasknings tripp som svärmor och svägerskan planerat. Vi åkte den 15 juni till Stockholm och där blev vi övveraskade med en inbjudan till vårt eget bröllop! Mer om det kan ni läsa HÄR!


image800

Datum
Vi gifter oss lördagen den 25 augusti på min 30-års dag. Nu på lördag!! Hjälp ;-)

Plats
Är hemlig för både oss och gästerna! På inbjudningskorten står det bara "På en sten,vid en sjö, i en skog". Vi vet att vigseln kommer att ske utomhus om vädret tillåter, det finns en kyrka i beredskap om det skulle regna. Gästerna ska mötas på en uppsamlingsplats och åka gemensamt med buss till ??????

image801


Gäster
Peter och jag fick sätta ihop en gästlista så vi vet iallafall vilka som kommer. Vi blir drygt 40 personer varav hälften är barn :-)

Klädsel
Jag var med svägerskan och provade brudklänningar i bröllopsbutiken för att hon skulle få en uppfattning om hur jag ville att den skulle se ut. Hon har sytt en klänning åt mig som jag har provat ett flertal gånger iförd ögonbindel. Så med andra ord har jag ingen aning om hur den ser ut,jag har ju känt på ett ungefär vad det är för modell men det kan jag ju inte skriva här för Peter läser ju det här! Skorna valde jag själv och dom hittar ni HÄR!

Jag vet vad Peter kommer att ha på sig för jag var med när kläderna inhandlades,jag kan ju bara säga att han kommer vara såååå snygg :-)

157735-762


Ringarna
Jag har valt att ha min mormors vigselring som min och Peter har smält ner sin pappas klackring till en vigselring. Ringarna kommer att se ut så HÄR! Blev störtförälskad i de ringarna när jag såg dem,hoppas det är ok Mira!

Brudbukett
Har ingen aning men jag har sagt att jag vill ha en enkel utan en massa som hänger och slänger :-)

image802
Nåt sånt här

Bröllopstårta
Vet ingenting om den heller mer än att världens bästa Sofie ska göra den.

Musik
Vi har önskat att Ronan Keatings When you say nothing at all ska spelas och så har vi fått välja vilka två psalmer som ska spelas,de hittar ni HÄR.




Bröllopsfotograf

Min allra bästa vän Ann-Louise ska agera fotograf,hon är jätteduktig!

Möhippa och Svensexa
Ja det blev ju lite ombytta roller där :-) Jag var på svensexa och Peter på möhippa, hela historien finns att läsa om HÄR.

image771image767

Ja det var nog det hela :-) Mer vet vi lördag!!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag bara är avis som fasen nu... Hoppas det blir min tur ngn dag!! Fint att du skrev ihop hela resan fram till dagen med STORT D!! *KRAM*

2007-08-21 @ 00:31:33
URL: http://malinsmirakel.blogg.se
Postat av: Emelie

Det var det häftigaste frieri (eller vad man ska kalla det för...) jag någonsin hört!! Så grymt att bli inbjuden på sitt EGET bröllop av svärmor! Jag älskar den idén. Hmm, kan man inte ge lite hintar till familjen och hoppas att de också fattar??
Kram

2007-08-21 @ 09:02:45
URL: http://emeliese.blogg.se
Postat av: ejmis

Jag tror din "väg" till bröllopet är den mest fantastiska jag hört talas om. Jag blir alldeles tårögd när jag läser.. Kram!

2007-08-21 @ 09:45:42
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: evelina

ooo så spännande! ska ni spela låten på cd elelr ska nån sjunga o spela?
om ni förlovade er 95 måste ni varit ganska unga när ni blev tillsammans va?
kram

2007-08-21 @ 09:50:30
URL: http://evelinastrand.blogg.se
Postat av: Åsa.S

Men du, nu sitter jag här och läser med knottriga armar igen.
Gud vad romantiskt och kul och fint och gulligt och... alldeles, alldeles underbart!
Lycka till på lördag!

2007-08-21 @ 10:50:35
URL: http://glansigyta.blogg.se
Postat av: Stylish

Spännande med ett "hemligt" bröllop. Tror ni kommer få en toppen dag.
Väldigt söta bilder på kattungarna! =)

2007-08-21 @ 13:28:11
URL: http://m84.blogg.se
Postat av: Neli

Ooooh så kul o spännande :D Önskar er lycka till på lördag o resten av eran framtid tillsammans :)

2007-08-21 @ 18:45:08
URL: http://thecelebritiesworld.blogg.se
Postat av: Malin

Gud vad kul att bli bjuden på sitt eget bröllop och allt är hemligt. Jag önskar er lycka till på livets väg tillsammans och att ni får bra väder. Många kramar malin

2007-08-21 @ 18:59:29
URL: http://mammamalinsminnen.blogg.se
Postat av: Sofie

Även fast jag läst allt detta innan, och följt dig hela vägen så blir jag piggig på hela kroppen när jag läser det nu.. Det är helt underbart! Så overkligt :) Just nu lever du i en saga för f.n ;)

2007-08-21 @ 19:22:27
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se
Postat av: Mia

Ja visst är det som en saga :-)
tack alla ni som följer oss på vår resa!
Kram

2007-08-22 @ 08:57:11
URL: http://studentmamma.blogg.se
Postat av: Cathrine

Oj, vilken idé! Ett alldeles eget & speciellt frieri! Hoppas att ni får bra väder på Lördag & Lycka till!
Kram Cathrine

2007-08-23 @ 12:08:26
URL: http://www.cathrines.net
Postat av: Catogina

Hello my name is Cisco. English language is my second language . I visit sites like yours to learn new english vocabulary words and improve my english grammar . I hope to have effective communication and business communication for a new job in US. I learned a new word of the day from your site. I plan to be public speaking and business writing better now from your site. Thank you.

2009-12-09 @ 10:54:37
URL: http://catogina.20six.fr

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0