Idolsnack!

De hade kunnat avgöra finalen redan igår, det vore skandal
 om någon annan än Marie vann hela skiten! Juryn har vid ett
flertal tillfällen kallat henne en av Sveriges bästa sångerskor
och jag är beredd att hålla med.

Och visst är det väl så att Idol är en sångtävling...eller??
Ja ok utseendet är väl inte helt ointressant i musikbranchen
men Marie har ju inga problem med det heller.

Sen har vi lilla Amanda med sin enorma karisma och scennärvaro,
min fråga är om det ska räcka med det? Hon har än så länge inte levererat
en enda låt utan sura toner! Hon sjunger så jäkla falskt!
Visst hon har ett väldigt unikt sound men det har jag oxå!



Aftonbladet

Kommentarer
Postat av: A

Idol är ingen sångtävling....Det är en tävling om vem som kan bli bäst idol...alltså hela konceptet. Och det kan bara Amanda bli:)Ha en bra dag...

2007-12-01 @ 08:56:45
URL: http://amittilivet.blogg.se
Postat av: Gabbi

Hahahha..jag har oxå ett unikt sound!!!
Ha en fin dag!!

2007-12-01 @ 09:01:49
URL: http://www.mamsen71.blogg.se
Postat av: mice

Juryn är pinsam
det hade varit intressant att höra Amanda sjunga Conga. Juryn sopade verkligen framför Amanda.

2007-12-01 @ 09:56:48
Postat av: Sofie

Amanda sjunger för jävligt..
Marie sjunger så att man ryser i hela kroppen.. underbart.

2007-12-01 @ 10:55:59
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se
Postat av: Melker

Ja... Amanda sjunger
raspigt, oslipat och stundtals falskt... får mig att tänka på Mick Jagger, Janis Joplin och Bruce Springsteen.

Ja... Marie
sjunger klockrent, vackert och perfekt... får mig att tänka på doakören i Allsång på Skansen.

Ja... undrar verkligen vem som är mest idol av dem?

Inlägg på det här temat får mig att tänka vad en ljudtekniker en gång sa till mitt eget
band; "Kom ihåg att publiken är inte okunnig, den är helt jävla dum i huvudet."

I övrigt har det gott

2007-12-01 @ 11:56:22
Postat av: Christian

Amanda är Rock & Roll. Rock & roll handlar om om attityd, inte om skönsång. Vill man ha ha skönsång och noll atiityd ska man lyssna på dansbandmusik.

2007-12-01 @ 13:52:19
Postat av: Johannah

jag trodde inte att amanda skulle kunna ge så pass mkt som hon gjorde i Hallelujah låten, det är min allra allra mesta favorit låt, I love it ,ingen gör den som Leonard Cohen, okej Jeff Buckleys version är genialisk, men Amanda lyckades bra igår tyckte jag : )

2007-12-01 @ 21:56:40
URL: http://johannahandersson.blogg,se
Postat av: marie

Amanda suger,gillar inte hennes sång alls pinsamt att hon är kvar :(

2007-12-01 @ 22:19:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0