Angående mitt inlägg om att amma offentligt

Ja för er som har följ debatten vet att detta är ett ämne som många har åsikter och tankar om. Jag respekterar att andra människor inte delar mina åsikter Det jag däremot har svårare att förstå är en del människors kommentarer där ämnet egentligen inte tas upp överhuvudtaget utan det består av en massa åsikter om mig som person. Meningen med detta ämne var att skapa en diskussion men jag ville även försöka få en förklaring till varför en del uppfattar ammning på tex en resturang stötande och äckligt. Diskussion fick jag men jag förstår fortfarande inte varför en del upffattar det som äckligt.

Jag kan också lämna kommentarer som kan uppfattas som kaxiga, och ibland hårda men det finns faktiskt gränser. Och jag har för vana att skriva ut mitt namn och bloggadress till alla kommentarer jag gör. För jag står för det jag säger och är det nån som vill svara på min kommentar så kan dom göra det.
Men alla dessa urlöjliga anonyma kommentarerna gör mig bara så trött! (fast jag måste ju erkänna att jag skrattat en del när jag suttit o läst)

Här är några exempel på kommentarer:

  • Mia du är äckligt, amma hemma eller på Burger King tack

  • För det första så är juh Alex blogg betydligt bättre än din fattiga. Sen håller jag med han, sluta amma offentligt för det är äckligt och motbjudande. Håller med att du är äcklig Mia.

  • Det är i regel bara fula kvinnor som känner sig tvungna att hävda sin rätt om offentlig amning, stämmer på både dig och Skugge enligt mig. Borde rubriceras som förargelseväckande beteende.

Ja och tyvärr är det så lätt att man själv faller till deras nivå men denna gång tycker jag att skötte mig rätt bra. ;-)

Sen helt plötsligt dök den här kommentaren upp på ett annat inlägg! Anonymt såklart!

  • Texter blir alltid mycket mer behagliga att läsa när skribenten är sparsam med utropstecken och frågetecken. Ett ! eller ? räcker för att andemeningen ska gå fram. Flera !!! gör att läsaren accossierar skribenten till en högstadielev vars dator saknar rättstavningsprogram.

Eh ok läs inte om det är jobbigt då. Fast den här kommentaren var så korkad att den var skitkul!!!!!!!.

     157735-23Kram till alla är som tar er tid att läsa min Blogg.  


Kommentarer
Postat av: David

Alla som är emot ammning på allmän plats fick bara för lite bröst själva när dom var små. Så omedveten avundsjuka kallar jag deras I-landsproblem för.

2007-01-13 @ 00:49:48
URL: http://davidscorner.blogg.se
Postat av: Blue

Jag vill bara säga att jag är för amning. Har ammat mina två barn lääänge. I början gick jag undan men sen....? Varför det. De är ju hungriga och måste få äta de också utan att nån ska behöva störa sig på det.

Det är ett fritt land vi lever i. Tack o lov inte som i usa där man kan bli häktad för att amma offentligt i vissa delstater.

2007-01-13 @ 01:01:18
URL: http://himmelellerhelvete.blogg.se
Postat av: Lady L

Men shit! varför ska man vara emot att barn ammar? d e så de får sin mat! d e inte så att ja be dig att sluta äta eller hur? Och vad då göra det hemma? En unge äter oftare vad en vuxen person gör. Ska mamman då stanna hemma tills hon har ammat färdigt? Hallå?
Istället för att klaga på att en mamma som tar hand om sitt barn borde man klaga på en som inte gör d.

2007-01-13 @ 01:42:35
URL: http://ladystarfighter.blogg.se
Postat av: StyleSucker

Their comments about you made me laugh. It's obvious they envy your rich life. You're beautiful inside and out. xxx

2007-01-13 @ 12:00:34
URL: http://stylesucker.blogg.se
Postat av: Zassi

Hihi.. Härligt att läsa! klart man ska respektera vad folk tycker - men ordbajseri orkar ju ingen med. Kramar från Zassi.

2007-01-13 @ 15:34:01
URL: http://katterochpasta.blogg.se
Postat av: Madeleine

Till för ett tag sedan tyckte jag att ammande kvinnor på restauranger var lite jobbigt, varför? Jo för att jag inte tänkte längre än näsan räckte ärligt talat. När min "svägerska" hade sin nyfödde son med på en lunch behövde han ammas och jag tyckte helt plötsligt att det var så vackert! Jag fick ett helt annat perspektiv. När jag får barn ska jag amma vart än mitt barn behöver det, han/hon ska inte nehöva vänta tills jag hittar en gömd plats för att andra ska bli nöjda. När jag är mamma är min plikt att se till att mitt barn är nöjt och mår bra.

2007-01-13 @ 23:47:43
Postat av: j

Men hallå? Det var de mest korkaste kommentarerna jag hört på länge! Måste man gömma sig när barnet är hungrigt?! När jag jobbade på H&M satt det en tjej och ammade utanför provrummen, känns helt naturligt.

Precis som man måste visa sina bröst, verkligen det det handlar om:P

Bara konstigt om folk reagerar på sånt. Lite skillnad att gå runt och visa brösten hela tiden och på att amma ett barn!!

2007-01-14 @ 19:23:09
URL: http://jeeena.blogg.se
Postat av: Johanna

stå på dig! Fint att du tar debatten!

2007-01-14 @ 20:02:51
URL: http://www.bokidioten.se
Postat av: Jonas

hey pete, great website, thanks so much for all your hard work on building and maintaining the wimpole therapeutics site. also thank you for your contribution to the clinic s magazine. keep up the good work.

2010-01-07 @ 11:31:39
URL: http://jonas.eadas.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0