Bröst Bröst Bröst!!!

Det är väl inte många som har missat amningsdebatten som just nu pågår. Linda Skugge har skapat ett amningsuppror då hon själv blev ombedd på en resturang att sköta amningen i skymundan för att folk upfattade det som störande.

Alex Schulman en riktig liten mespropp enligt mig tycker att man ska förbjuda amning på "finkrogarna" och att man faktiskt kan gå in på toaletten och amma om man nu måste amma överhuvudtaget!

"Finkrogarna" okej så på Burger King är det okej att amma då eller????? Fan vilken smart kille!
Egentligen så tror jag inte ens att han har något emot amning utan han vill bara synas och höras till varje pris!

Det är äckligt säger han....äckligt ......äckligt......äckligt!!!!  Han vill inte tvingas titta på mammornas bröst! (undrar vem som tvingar honom)Undrar om han hade reagerat om det suttit en snygg tjej med silikontuttar i en genomskinlig blus mittemot honom???

Kvinnor har bröst av en anledning och det är för att man ska amma!!! Det är den enda funktionen bröst av naturen har!
Sen att brösten på något konstigt sätt har blivit  en erotisk symbol det kan vi nog tacka männen för! Och alla kvinnor som utnyttjar det!

Jag personligen tittar ju hellre på en ammande mammas bröst än ett par bröst som utnyttjas för att dra till sig sexuell uppmärksamhet från män.

157735-70157735-69

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mia du är äckligt, amma hemma eller på Burger King tack

2007-01-10 @ 13:25:28
Postat av: ellinor

Jag kan tycka att det är störande även om det är naturligt att amma. Sitter jag och äter så blir jag störd, inte äcklad.

2007-01-10 @ 13:31:43
URL: http://zsazsazuu.blogg.se
Postat av: Christoffer

För det första så är juh Alex blogg betydligt bättre än din fattiga. Sen håller jag med han, sluta amma offentligt för det är äckligt och motbjudande. Håller med att du är äcklig Mia.

2007-01-10 @ 13:33:37
Postat av: Mia

Haha ok då får jag väl va äcklig då! För mig är det helt naturligt att kvinnor ska få amma och ha möjlighet att gör det var dom vill!
De flesta bebisar jag sett amma har bättre bordskick än de flesta vuxna!!
kramiz

2007-01-10 @ 13:39:07
URL: http://studentmamma.blogg.se
Postat av: Carl

Det är i regel bara fula kvinnor som känner sig tvungna att hävda sin rätt om offentlig amning, stämmer på både dig och Skugge enligt mig. Borde rubriceras som förargelseväckande beteende.

2007-01-10 @ 14:11:57
Postat av: Terese

Herregud vilka kommentarer, man behöver väl inte komma med personangrepp?

Vad är det som är äckligt med amning? Det är väl inte så att mammorna sitter och skyltar med sina bröst när dom ammar sitt barn. Jag brukar då inte kunna se värst mycket av just själva amningen och brösten, bara en liten bebiskropp. Sitter man och äter behöver man ju inte sitta och titta åt det hållet som mamman sitter och som Mia säger, det finns folk som har sånt dåligt bordskick som inte borde få sitta bland folk och äta. Ska man kasta in dom på toaletten också?

2007-01-10 @ 14:13:36
URL: http://teresehayd.blogg.se
Postat av: Lekne

hua, vilka kommentarer du fått! Jag tycker att det är kul att du ger dig in i debatten. Men förstår inte vad en del skriver om här. Hur tänker ni? Amma är ju bland det naturligaste av allt.... Jag har alltid ammat mina barn offentligt men jag har också alltid haft en filt eller något som gör att bysten inte syns så mycket.

Är inte halvklädda kvinnor med silikon är värre? Dvs de som mer eller mindre visar bysten fast det inte finns någon bebis i närheten?
jag bara undrar...

2007-01-10 @ 16:13:03
URL: http://lekne.se
Postat av: Christoffer

Det är naturligt att kissa också och det gör man på toaletten. Men jag antar att det är lungt att amma offentligt i Kalmar för där bryr sig nog inte så många.

2007-01-10 @ 18:02:47
Postat av: Mia

????: det heter äcklig, och jag gillar inte Burger Kings mat

Ellinor: skulle vara intressant att få veta varför det stör dig??

Christoffer: det är ju uppenbart att du är bästis med Schulman annars hade du inte tyckt att hans blogg var bättre ;-)Hmmm det kanske är Alex själv rentav!

Carl: fula eller inte vi står iallafall för det vi skriver till skillnad från fega anonyma kommentarer!

Therese och Lekne: personangrepp brukar vara ett vanligt sätt att utrycka sig för människor som inte har en egen åsikt utan bara hakar på andras.
Schulmans uttryck äcklig verkar vara poppis!

Jag förstår inte heller deras syn på den här saken det enda jag kan komma på är att de kanske någon gång har kommit i kläm med huvudet mellan två gigantiska silikonbröst och således både fått för lite syre till hjärnan och utvecklat en fobi för kvinnobröst! ;-)

Kramiz!

2007-01-10 @ 18:12:46
URL: http://studentmamma.blogg.se
Postat av: Jess

nej vilken söööööööööt liten unge, måste nästan spara bilden. (A)

2007-01-10 @ 18:45:07
URL: http://jessjess.blogg.se
Postat av: ~M~

Alltså jag förstår inte ens hur en sån här töntig debatt uppstått.
Vad kan möligtvis anses som stötande eller olämpligt med att ge en bebis mat?
Är helt stum av förvåning.
Vilka puckon det finns ute i världen!

2007-01-10 @ 19:44:38
URL: http://afairytale.blogg.se
Postat av: Frida

Mia, jag älskar bröst!
Det är något så vackert och naturligt att dessa typer som skriver något annat inte kan ha alla tomtarna på loftet!

Jag kan knappt vänta tills jag blir mamma och får amma mitt barn. Vilken känsla! Finns det någon vackrare kontakt?

Och som jag sa, jag älskar bröst! Fram med dem, mammor! Barnen behöver föda!

kram kram

2007-01-10 @ 21:23:39
URL: http://fridac.blogg.se
Postat av: Angelica

Jag tycker iaf att det är sjukt äckligt när folk ammar på ställen där man äter. Jag håller faktiskt med Alex Schulman att om det nu är kris och man måste amma, då kan man gå in på toaletten. Det var nån som i en liknande debatt på en annan blogg sa till mig att jag skulle väl inte själv vilja äta på toaletten och NEJ, det skulle jag inte vilja. Men jag är vuxen och har hunnit utveckla ett eget tänkande, vilket en liten bebis inte har. Jag tror knappast att barnet bryr sig om det äter inne på en toalett eller inte, alltså, vi pratar om ett barn på några månader. Vi restauranggäster däremot kan tycka att det är osmakligt. Dessutom borde det väl vara bättre för barnet att äta i lugn och ro än bland en massa tjattrande, skränande matgäster?

Om jag skulle dra ner/upp mitt linne och blotta mina tuttar under en middag skulle ingen bli särskilt glad. Och då bör folk veta att ja, jag har silikontuttar, jag är en sån där liten silikonbrud. Men jag känner inget behov av att flasha med dem.. måste man ha silisar för att vilja det?

Ammar, det gör man helt enkelt inte offentligt, iaf inte på matställen. Inte ens på BK! Hallåå, ingen skillnad på om man ammar på BK eller en "fin" Stureplanskrog, lika äckligt i båda fall. Jag bryr mig däremot inte speciellt mycket om nån ammar på tunnelbanan eller bussen. Men sker det på ett café eller en restaurang, då är gränsen passerad. Visst, jag kan titta bort. Men om småbarnsmamman i bordet framför mig börjar amma sitt barn är det rätt svårt att undgå och även om man nu tittar bort är det svårt att stänga ute ljuden. Jag äter, då vill jag inte vara med om sånt.

Till de som ägnar sig åt personangrepp: kan ni vara så pass vuxna och mogna och seriösa att ni håller en god ton när ni diskuterar detta ämne? THANKEE.

2007-01-10 @ 21:36:25
URL: http://annilelica.blogg.se
Postat av: Angelica

"det finns folk som har sånt dåligt bordskick som inte borde få sitta bland folk och äta. Ska man kasta in dom på toaletten också?"

Nej, de kastar man ut från restaurangen. Sitter man och grisar vid matbordet på en offentlig plats, har man ingenting där att göra.

2007-01-10 @ 21:37:41
Postat av: ellinor

Först och främst är detta ett ämne som dyker upp tit som tätt på min skola, går hotell och restaurang linje. Utländska gäster finner detta oacceptablet.

Jag tycker att det stör mig när jag äter, sitter jag på en restaurang och äter god mat så vill jag inte att en mamma sitter och ammar sitt barn. De ska inte behöva gå in på toaletten men kanske behöver de inte sitta så centralt i restaurangen. Oftast finns de någon lobby när man kan sitta. I klassen är mer än hälften överrens att det faktiskt stör. Det borde man ta hänsyn till.

Av egen erfarenhet när släktningar fått barn så tappar jag matlusten när de sitter vid samma matbord och bebisen äter.

Kram

2007-01-10 @ 21:45:01
URL: http://zsazsazuu.blogg.se
Postat av: Anonym

herregud.. hade förstått om de tyckte att det var äckligt om man la upp en baby och bytte blöja på bordet på en restaurang.. men amning.. hallå... jo visst kan man skymta ett bröst om man verkligen vill.. hursom helst så fick du verkligen respons på ditt inlägg (:

2007-01-10 @ 21:52:56
URL: http://surrosnurr.blogg.se
Postat av: sanna

Tja det låter ju som om en och annan var avundsjuk här. De kanske inte blev ammade när de var små.

2007-01-11 @ 00:42:46
URL: http://sannas.blogg.se/
Postat av: sanna

Mia - föresten, du är ju asskön. En som inte ägnar sig åt total egocentrering, shopping, mode blaha balaha som så många andra IQ-badbollar verkar göra.

2007-01-11 @ 00:55:25
URL: http://sannas.blogg.se/
Postat av: sanna

http://www.geocities.com/HotSprings/Spa/3156/artp.htm

2007-01-11 @ 01:21:23
URL: http://sannas.blogg.se/
Postat av: Patti

Det är absolut inget fel på att amma offentligt enligt mig, det är som någon skrev högre upp naturligt. Men jag skulle nog aldrig sätta mig och amma mitt framtida barn offentligt, men det är en samksak. Men jag finner dock inte felet? Och vad människor stör sig på det?

2007-01-11 @ 08:09:32
URL: http://innerstahemlighet.blogg.se/
Postat av: Lekne

oj, vilken diskussion. Underhållande att läsa alla inlägg. För att gå på något helt annat så är jag LEDIG idag, thoho - inte ofta en student känner sig HELT LEDIG!

2007-01-11 @ 09:29:43
URL: http://lekne.se
Postat av: Zassi

Ojoj, här gick det hett till minsann. Upperbarligen så väcker bröst diskussion.
Det finns ju så diskreta amningströjor och amningsbh:r idag så det kan väl absolut inte vara stötande eller äckligt om någon ammar sin bebbe?
Jag förstår inte diskussionen eg. Tycker man det är obehaglig kan man välja att titta bort.
Gissar att dom som tar mest anstöt är dom födda sent 70, början 80.
Kramar från mig!

2007-01-11 @ 11:13:43
Postat av: Christoffer

Nej Mia jag känner inte Alex. Jag har varken pratat med honom, träffat honom eller sett honom irl. Därimot följer jag hans blogg dagligen. Som sagt så finner jag det oerhört störande att man sitter och ammar. Om jag är ute och käkar en romantisk middag med min flickvän så förstörs hela bilden av att det sitter en tjej och skymtar ett bröst när hon ska amma sin unge. Sen måste jag säga att du har en jävligt sne syn på tjejer med sillisar. Bara för att man har det så måste man inte ha vrålurringad.

2007-01-11 @ 12:24:08
Postat av: Mia

Det enda jag skrev var att jag tror inte att han hade reagerat på samma sätt om det var en tjej med silikontuttar som suttit där! Jag har inte sagt att alla tjejer med silikonbröst går i urringade tröjor! Jag skrev att en del tjejer gillar att visa upp sig därmed inte sagt brudar med "sillisar".
Om man vill skaffa silikonbröst Fine with me!
Kramiz

2007-01-11 @ 13:38:29
URL: http://studentmamma.blogg.se
Postat av: Angelica

Sanna: Jag tycker det är oerhört roande att folk jämt tror att det handlar om avundsjuka bara för att någon har en annan åsikt. Tex., du. Så man kan inte ha en egen åsikt utan att vara avundsjuk? I Sverige ska man vara otroligt politiskt korrekt och det är man tydligen inte om man anser att det är illa att amma på en restaurang.

Och nog blev jag ammad som liten. Det tror jag att de allra flesta blivit. Men min mamma har så vitt jag vet aldrig ammat mig offentligt.

Mia: Jag fick faktiskt också den uppfattningen, att du har en väldigt skev syn på tjejer med silisar. Det var liksom rätt lustigt att du genast var tvungen att dra en parallell med en "silikonbrud".

2007-01-11 @ 15:13:48
URL: http://annilelica.blogg.se
Postat av: Mia

Parallellen till tjejer med silikonbröst drog jag för att jag hittade en bild på Alex blogg där han står bakom en tjej med vad som ser ut som silikonbröst och fluktar :-)Hon flashar kameran.
Och för att jag hittade ett Stureplans "cover" med 2 tjejer som uppenbart har silikonbröst!

Jag tycker absolut att det är okej med silikonbröst så länge man skaffar dom av rätt anledning. Alltså för sin egen skull o inget annat.

Så alltså för att reda ut det hela: Amning offentligt helt ok! Silikonbröst helt ok!

Kramiz

2007-01-11 @ 15:52:25
URL: http://studentmamma.blogg.se
Postat av: snowflakes

Absolut det är helt naturligt att amma, ska man skita i att amma om ungen vill ha mat och är vad vid modersmjölk från bröst bara för att det stör folk, nej ve och fasa.

2007-01-11 @ 18:02:36
URL: http://snowflakes.blogg.se/
Postat av: Christoffer

Ja vi tycker helt enkelt olika då. Men jag tänker aldrig stå ut med att se en ammande mamma på samma resturang som jag befinner mig i, då kommer jag säga vad jag tycker direkt.

2007-01-11 @ 18:24:00
Postat av: Kicki

Haha, jag följer med roat intresse denna debatt, kul att du fick igång ett ämne som är så "upprörande". Fortsätt så här, jag följer med iver nästa ämne!

Kicki

2007-01-12 @ 11:21:53
URL: http://kickisblogg.blogg.se
Postat av: Samira

I ett land där sex med djur är lagligt ska ingen klaga på att kvinnor ammar sina barn på en restaurang.

2007-01-12 @ 20:51:14
URL: http://abassifar.webblogg.se/
Postat av: Felicia

hahaha Samira you rock!!! Och Mia, lägg inte ens energi på att svara på inlägg där folk skriver att du är äcklig. Lär er svenska, gå en kurs i hur man uppför sig och behandla andra som ni själv vill bli behandlade... Over and out!

2007-01-12 @ 21:21:32
URL: http://feliciassecret.blogg.se
Postat av: Isabella

Men herregud! Det är klart att det är okej att amma offentligt, den enda biologiska anledningen till att vi kvinnor har bröst är ju för att mata våra bebisar. Det är ju bevisat att barn som ammar, istället för att få ersättning, får bättre immunförsvar hela livet. Så vad ska man göra, ifall ens bebis skriker av hunger när man är på resturang? Skita i det? Nej..

Problemet ligger ju faktiskt i åskådarens öga, ifall man ser någon som ammar och stör sig på detta är det inte svårare än att inte titta. Kan man inte låta bli så får man själv lämna stället eftersom det knappast ses som blottning med amning haha. Visst så är det inte speciellt stureplan att sitta och amma, den där Alex mamma kanske körde med ersättning hela livet så att han fick dåligt immunförsvar och måste ta ut sin vrede på alla som faktiskt ammar. Man vet aldrig.

2007-01-13 @ 01:13:37
URL: http://winonaryder.blogg.se
Postat av: NoScarlett

Jag håller fan med dig. Fattar inte problemet.

Amma på toaletten? Ja men då kan ju dom också gå in och äta sin jävla "finmat" där - Bland en härlig kiss och bajslukt.

2007-01-13 @ 20:55:47
URL: http://noscarlett.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0