Mamma Labero!

                                                                    
                                                       157735-48157735-49




Min dotter är galet förtjust i Spagetti och Köttfärssås så när jag frågade henne häromkvällen vad hon skulle ha till kvällsmat svarade hon naturligtvis Spagetti!
Och nu föll det sig så att vi hade det i kylen så för en gång skull så kunde hon få det till kvällsmat.

Hon blev ganska förvånad när jag kom i med tallriken och bara tittade på mig och jag sa - Ja du ville ju ha spagetti så jag trollade fram lite! Hon  fortsatte stirra och började så småningom lyckligt vräka i sig maten.

Igår kväll kom hon ut till mig i köket och var jätteledsen för att storebror fich hjälpa pappa att sopa och inte hon och då utspelade sig följande dialog:

-Jag vill sopa!!!
-Men lilla gumman vi har bara en sopborste                                        
-Jag vill sopa!!!!!!!!!
-Du får vänta tills Jonathan är färdig
-Nu vill jag sopa!!!!!
-Ja men vad ska mamma göra,jag kan inte trolla!!!Vi har bara en borste.
-Kan du visst det!
-Vadå?
-Trolla!!!! Iallafall spagetti!

Ja vad säger man! Det tog en stund att få stopp på tårarna och få henne att förstå att jag inte alls kan trolla utan att maten hade stått i kylen! Men hur coolt hade det inte varit att kunna trolla!!!

Kommentarer
Postat av: Pallas

Ha, ha, ha! Ungar är kul. Fast helt fel hade hon väl inte? Är inte mammor kända för att kunna slå knut på sig själva? :-)

2007-01-02 @ 18:43:47
URL: http://www.pallas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0