Imse vimse spindel

Följande telefonsamtal utspelade sig i morse när jag helt panikslagen ringer upp sambon på jobbet 7.10 i morse

Jag: Fy fan jag får panik!!!!!
Peter: Vad är det?
J: Du vet den stora spindeln du slog ihjäl häromkvällen?
P:Ja
J: Hans mamma sitter över vår säng!!!!
P: Du skämtar!
J:NEJ!
P:Men slå ihjäl den då!
J:Jag vet inte hur, jag vågar inte JAG DÖR!
P: Men ta flugsmällan!
J: Du om jag slår den med flugsmällan kommer den sitta kvar och skratta åt mig!
P: Seriöst alltså hur stor är den???
J:Jag säger ju att den är meeeeeeega stor!
P:Men ta sopkvasten då!
J: JAG VÅGAR INTE!
P: Nä då vet jag inte
J: Tack så jävla mycket för hjälpen då!

Precis när jag la på hörde jag Jessica ropa i bakgrunden att jag kunde ta dammsugaren. Sagt och gjort, efter att ha tagit ett par djupa andetag så åkte den in i dammsugaren. TACK JESSICA!
Dammsugaren slängde jag ut på altanen om den skulle få för sig att krypa ut och där står den kvar!
Jag trodde inte det fanns så stora vanliga spindlar....helt sjukt....och så satt den på väggen över sängen där jag legat och sovit!!! URK! Peter ska få gå igenom hela sovrummet innan jag går och lägger mig ikväll!


157735-528
Denna sizen var det på den!!! FY!!

Kommentarer
Postat av: Karin

hahaha uuusch

2007-05-09 @ 16:41:21
URL: http://karinolofsson.blogg.se
Postat av: Åsa.S

Fick blund när jag scrollade ner..... huaäh!
Dammsugarn, 10 pottekulor efteråt och hänga slangen över en garderobsdörr ( i gång) i 10 min. Då är de döda sen.

2007-05-09 @ 16:50:19
URL: http://glansigyta.blogg.se
Postat av: Jessica

Varsågod! Tycker du var supermodig som vågade dammsuga upp en sådan bjässe...puh, jag mår illa bara jag ser bilden som du lagt ut! Kram

2007-05-09 @ 17:16:32
Postat av: Hemmamamman

*bbrrr* Och så brukar de vara så snabba också när man väl försöker fånga dem...

2007-05-09 @ 17:47:16
URL: http://hemmamamman.blogg.se
Postat av: Gabriella

Fy fan!! ja e livrädd för spindlar, dom e så vidriga!!! Kollar alltid av mitt sovrum på kvällen innan jag lägger mig..Å många gånger så får Jocke komma till min räddning...Tur jag har honom...

He det gott

2007-05-09 @ 18:18:11
URL: http://www.mamsen71.blogg.se
Postat av: evie

UACK! jag har en faktiskt en liknande händelse om jättespindeln. fast den låg i min säng! sjukstor, sjukt långa ben. Jag vågade inte gå in i mitt rum på fyra dagar! trodde helt ärligt att det var en spindel som var insmugglad från afrika eller något. läste sedan att det var en husspindel och att de trivs i städade rum, så ett tips gör som jag sluta dammsuga :)

2007-05-10 @ 23:17:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0