Måndag!

Känner mig mycket bättre idag :-)
Idag ska jag plugga lite och sen röja lite här hemma, det
ser ut som en tornado dragit fram genom huset ;-)

Var det nån mer än jag som såg dokumentären Palace Hotell igår?
Den handlade om 94-åriga Maja som drev ett hotell i Hultsfred helt
själv, jisses vilken liten dam! Jag satt och skrattade och grät om vartannat.
Hon ville inte ha nån anställd för det gick för långsamt då haha.
Hon putsade fönster,skottade snö,manglade lakan ja hon gjorde precis allt!
Hon såg gästerna som sin familj och behandlade dem därefter.


En sak som hon sa skar ända in i hjärtat på mig:

"Det värsta som finns är ensamheten,jag tycker inte om att vara ensam,
det är inte det att man måste prata hela tiden utan känna att det finns nån där."

image1071
Maja gick bort 2007 95 år gammal.

Om ni inte såg den så går den i repris den 15 och 17, missa inte det!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Jag missade den sista kvarten. Hon var verkligen helt enorm. Men vad hände med hennes hotell? Köpte någon det? Eller är det inget hotell idag? Ha det super! Kram Carro

2007-11-12 @ 10:45:50
URL: http://carolinelanden.blogg.se/
Postat av: Mia

Carro: jag vet inte, man fick inte reda på hur det gick sen.

2007-11-12 @ 14:37:37
URL: http://studentmamma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0