Måndag!

Barnen har studiedag idag vilket betyder att jag inte lär
få mycket skrivet på hemtentan som ska vara inne på onsdag.
Jag får väl skylla mig själv att jag inte börjat tidigare!
Imorrn förmiddag ska jag åka och ta en spruta i Nybro
och efter det så är det personalmöte, på efter middagen blir det till att skriva.
Så med andra ord så måste jag lyckas skriva en sjusidors
hemtenta om utvärdering på en eftermiddag!
Om det går....det är klart att det gör :-)
Har jag inbillat mig iallafall.

Nu ska barnen och jag åka och handla, ska även
hämta ut en av kursböckerna som jag får läsa inatt??
Behöver jag säga att jag för tillfället är ganska trött på alla dessa
ointressanta kurser de prackar på oss!
Det finns så mycket annat vi kunde läsa som känns viktigare än
forskningsmetodik,utvärdering mm.

Ibland känns det som att det var helt fel att börja plugga igen!
Efter 3 terminer på socionomprogrammet känner jag inte att jag lärt mig
speciellt mycket som jag skulle kunna ha någon nytta av när det
är dags att ge sig ut i verkligheten!
Jag hoppas att jag känner annorlunda den dag jag är färdig med utbildningen?!?

Oavsett vilket yrke en socionom väljer så kommer en
stor del av  vardagen  bestå av att samtala med människor
som behöver stöd. Och ändå lyser samtalsmetodiken med sin
frånvaro!!

Kommentarer
Postat av: Lekne

känner igen mig. Flera av mina kurser har jag ifrågasatt. Tex varför blev jag en klippa på Dramatiken när jag skall undervisa barn i skolår 1-6 och varför i hela friden fick jag inte mer läsinlärning i stället?!
Nåja, Nu är jag klar... men jag känner mig inte klar. Få se om 1 termin extra gör mig mognare.

Lycka till med hemtentan!

2008-01-07 @ 12:15:47
URL: http://lekne.se
Postat av: A

Det är som när jag gick på lärarhögskolan. Ämnena som man skulle undervisa i fokuserades det mest på fast att det går att läsa sig till. Men pedagogiken som jag tycker är viktig det fanns det inte mycket av. Tyckte också det var urtråkigt med dessa hemtentor och drog ut på det i evighet. Inte kul att sen behöva känna stressen. Ja, nu hoppade jag av utbildningen av vissa orsaker men i alla fall. Hoppas det går bra och stressa inte för mycket=)

2008-01-07 @ 12:31:31
URL: http://amittilivet.blogg.se
Postat av: Anonym

Ja du...
En kommentar känns ju nödvändig.. men ändå meningslös.. Önskar ju kunde säga ngt peppande och klokt. Men du vet ju redan vad jag tycker.. Jag kan inte begripa vad de tänkt att vi ska jobba med, de som gjort den här studieplanen.
Kram

2008-01-07 @ 12:38:15
Postat av: Kristin

inte vet jag varför mitt namn försvann... Men OM du nu inte skulle kunna gissa vem kommentaren var ifrån, så var det bara jag.. =)
Kram Kristin

2008-01-07 @ 12:41:21
Postat av: Evelina

usch säg inte sådär, kanske inte jag vågar börja plugga det =)
lycka till med hemtentan!

kram

2008-01-07 @ 13:05:41
URL: http://evelinastrand.blogg.se
Postat av: Sofia

Hej Mia!

Jag känner precis som du och är ibland inte alls övertygad över vad jag håller på med. Hm jobbigt att ifrågasätta... men jag tror att det är så här Förmodligen kommer man inte alls känna sig redo när man väl ska ut jobba. Däremot tror jag att man lär sig mycket på plats när man väl hamnat någonstans.

Lite rörigt inlägg men i alla fall... Lycka till med tentan! Jag har just lämnat in en och nu tänker jag slappa inför nästa... Kram Sofia

2008-01-07 @ 14:24:30
URL: http://sberg.blogg.se
Postat av: Fia

Jag tror att många kan känna sådär, jag är snart färdig personalvetare och jag känner mig ganksa så osäker pga att vi inte fått ha nån praktik alls:( Visst jag kunde väl ha fixat de på egen hand, men de är svårt när man då har massa andra uppgifter samtidigt. Men när man väl får en anställning så blir det väl att börja om från början, med de man har i bakhuvet,man kan inte ett yrke med endast teorier i huvudet. Måste göra det praktiskt också. Jag tror det kommer att gå jätte bra för dig, men jag får ju hålla med om att det är ju ändå konstigt att ni inte får så mycket samtala. Men det kankse är någt du kan få träna på när du har praktik?antar att ni har det iaf!Kramis!

2008-01-07 @ 14:29:15
Postat av: Asgeiraida

Really interesting site, thank my friends, have advised.

2010-01-25 @ 14:04:08
URL: http://asgeiraida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0