Sjukaste drömmen!

Jag skulle ju plugga och det gjorde jag ända till jag somnade med
boken i handen :-) och började drömma sjukaste drömmen.
Jag brukar aldrig komma ihåg vad jag drömt men nu kommer jag ihåg alla detaljer (skumt)

Jag drömde iallafall att vårt hus började brinna, till och börja med inne i väggarna
på övervåningen. Jag lyckades få ut alla utom Peter som stod och lagade mat,
han stod i köket och gormade: HAR JAG STÅTT OCH LAGAT MATEN SKA VI FAN ÄTA DEN OXÅ!!

Jag ringde 112 och fick prata med en snorkig dam som sa att de skulle komma så fort de
kunde....men ingenting händer. Peter står fortfarande och lagar mat och menar på att det inte
är nån fara för det är ju bara på övervåningen det brinner.

Mitt  i allt kaos ringer min bror mig på mobilen och spelar upp en låt?!?
jag skriker i luren att han måste lägga på för jag måste ringa 112!
han undrar varför och jag förklarar att huset brinner och det enda han har att säga är:
DU SKA ALLTID VARA SÅ DRAMATISK, SÅ FARLIGT ÄR DET VÄL INTE!
Vid detta laget stod det lågor ut genom fönstrena på övervåningen men min bror
tycker jag är onödigt hysterisk?!?

Jag slänger på luren och lyckas till slut ringa 112 igen och denna gången säger snorkfröken:
Vi har mycket att göra just nu, ert hus är inget vi prioriterar, det är inte viktigt för oss.
Vid det här laget börjar jag tänka att hela världen är galen, vårt hus håller på att
brinna ner och ingen bryr sig, Peter vägrar lämna huset för han har en blåbärspaj i ugnen.
Huset är så rökfyllt att jag knappt kan se honom i köket.

Jag ringer 112 igen och talar om för damen att det faktiskt ligger två bensinstationer
brevid vårt hus så (vilket det inte gör) om dom inte kommer nu så kommer dom att explodera och hela
samhället stå i lågor, det tar bara 5 minuter så är brandkåren på plats och jag vaknar.

Jisses vilken galen dröm............gissa om jag ska kolla brandvarnarna nu!

Kommentarer
Postat av: ejmis

Vilken hemsk dröm =/

2008-01-23 @ 15:20:10
URL: http://ejmis.blogg.se
Postat av: Gabbi

Fy vilken läbbig dröm! ;(, Vilken tur att de va just en dröm...Ha det gott, vännen
Kram

2008-01-23 @ 15:40:34
URL: http://www.mamsen71.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0