Vad ska jag göra när jag blir stor? ;)

Första skoldagen på den sista terminen avklarad :)
Det är helt galet vad tiden har gått fort, det är bara 4,5 månad
kvar sen är jag socionom! Jag har fortfarande inte en aning om vad
jag vill jobba med när jag är färdig eller jo kanske haha.
Jag är väldigt intresserad av integrationsfrågor men jag kan inte
precisera hur jag skulle vilja jobba med det. Psykisk ohälsa är också
ett område som är intressant. Jaja det ger sig väl :) Får väl hoppas att det finns
några jobb att söka överhuvudtaget.

Som socionom kan du:
(från högskolans hemsida)

 arbeta inom olika yrkesområden som socialsekreterare inom kommun, kurator vid skola, hälso- och sjukvård, barn- och ungdomspsykiatrin, missbruksbehandling, familjerådgivning, kriminalvård, institutionsvård för barn och ungdom. Det finns socionomer som arbetar med personalsocialt arbete eller som handläggare inom arbetsmarknadsverket och försäkringskassa samt inom organisationer för frivilligt socialt arbete och förebyggande socialt arbete.

Det finns ju lite att välja på :)
Frågan är bara vad man ska välja??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0